Odontologijos klinikos: pacientų lūkesčiai ir gydytojų kompetencija
Ši tema – tarsi formulė. Pirmiausia – odontologijos klinika. Tuomet iš jos brėžiame dvi rodykles: prie vienos užrašome „pacientų lūkesčiai“, prie kitos – „gydytojų kompetencija“.
Platus odontologinių paslaugų pasirinkimas Lietuvoje
Paantraštė nemeluoja – mūsų šalyje tikrai yra platus šių paslaugų pasirinkimas. Tačiau turbūt sutiksite, kad svarbu tų paslaugų kokybė. Gyvenate Vilniuje? Kaune? Klaipėdoje? Kad ir koks jūsų atsakymas, daugeliu atvejų pavyksta rasti gerą odontologijos kliniką. O jose – nuo profilaktinės apžiūros iki estetinio plombavimo, nuo endodontinio gydymo iki dantų implantavimo. Paprasčiau tariant, viskas, kas aktualu ir ko reikia.
Dargi reikia pridurti, kad į Lietuvą taisytis dantų grįžta emigrantai. Mūsų tautiečiai, emigravę į šalis, kur, rodos, turėtų būti aukštos kokybės paslaugos, vis tik grįžta gimtinėn. Čia jie pripažįsta malonų aptarnavimą, įvertina priimtiną kainos ir kokybės santykį.
Ko tikimasi?
O ko tikimasi apsilankius pas gydytoją odontologą? Galima atsakyti abstrakčiai: paties geriausio. O konkrečiau:
- Malonaus bendravimo
- Tvarkingos aplinkos
- Aiškaus problemos įvardijimo
- Kruopštaus ir švelnaus darbo
- Atsakymų į rūpimus klausimus
- Punktualumo
Ir tai dar ne viskas. Bet ir šių punktų pakanka norint suprasti, kad pacientai turi daug lūkesčių. O kaipgi kitaip? Juk lankomės pas specialistus, pas žmones, kuriems tai veiklos sritis. Ir natūraliai tikimės, kad viskas bus gerai, kad negalavimai bus identifikuoti, kad jai bus tinkamai pasirūpinta.
Gydytojų kompetencija
Trečiasis punktas – kompetentingumas. Kad lūkesčiai būtų pateisinti (kad dantys būtų sklandžiai, kokybiškai išgydomi), šis aspektas yra labai svarbus.
Bet svarbu ir kas kita – pati aptarnavimo kokybė. O ji prasideda jau nuo pokalbio telefonu ir tęsiasi tol, kol po procedūros užveriate klinikos duris.
Galima kalbėti apie šiuolaikišką įrangą, apie veiksmingas medicinines priemones, bet neapsieisime be žmogiškojo faktoriaus.
Truputį aukščiau rašėme, jog pacientai tikisi, kad bus dirbama kruopščiai ir švelniai. Kartais (o gal net labai dažnai) gydytojų darbas būna „juvelyrinis“. Taip itin tinka pasakyti apie estetinį plombavimą, nors iš esmės visos procedūros sufleruoja apie kruopštumo poreikį.
Šiam straipsniui artėjant prie pabaigos norėtųsi aptarti ir santykį tarp prognozės ir rezultato. Pavyzdžiui, jei specialistas nurodo, kad pakaks dviejų vizitų, tai būtų keistoka, jei prireiktų penkių. Panašiai kalbėtina ir apie kainas. Jei teigiama, kad pavyks „tilpti“ į šimto eurų ribas, tai jokiu būdu negalvojama apie gerokai didesnes sumas.
Aišku, odontologai nėra aiškiaregiai. Sakysim, nedidelis ėduonis pradėjus darbą gali pasirodyti labiau įsismarkavęs, nei matoma išorėje. Bet šiaip jau profesionalai nedalija tuščių pažadų, nesiima būrimo iš tirščių ir nemeluoja. O tai aktualu visiems pacientams. Taip pat šitai susiję su sąžiningumu.
Iš tiesų odontologijoje gausu dėmenų, susijusių su lūkesčiais ir kompetencija, su gydymo priemonėmis ir apskritai visų procesų planavimu. Tai plati ir specifiška tema, savo aktualumu pranokstanti daugelį kitų. Ir tikriausiai sutiksite, kad pats didžiausias lūkestis – sklandus dantų problemų išsprendimas. Gyvenate sostinėje? Tuomet išspręsti problemas bus patogu odontologijos klinikoje https://odonteja.lt/. Aktualios informacijos pateikiama jau pačioje interneto svetainėje.