Kuo ypatingas SEO ir kaip parinkti tinkamus raktažodžius?
Tikriausiai ne vienas internautas jau yra girdėjęs SEO sąvoką. Kas gi tai yra? Plačiąja prasme tai rinkodaros procesas, skirtas populiarinti interneto svetainei ar tam tikram interneto projektui. O koks trumpinys užfiksuotas šioje trijų raidžių kombinacijoje? Tai tiesiog angliškos sąvokos „search engines optimization“ santrumpa. Lietuviškai tai paprastai verčiama kaip „optimizacija paieškos sistemoms“ arba trumpiau – SEO optimizacija. Tikslumo dėlei reikėtų priminti, kad optimizuojamos ne paieškos sistemos, bet Jūsų svetainė, taigi šį procesą tiksliau būtų vadinti svetainės optimizavimu tuo tikslu, kad ji būtų lengviau surandama per paiešką. Lietuvoje daugiausia svetainės optimizuojamos ir pritaikomos paieškos sistemai Google, kadangi ja naudojasi daugiau kaip 98 procentai mūsų tautiečių. Kitose šalyse, greta Google, populiarios ir kitos paieškų svetainės, pavyzdžiui, „Yahoo“, „Yandex“, „Bing“, „Rambler“ ir taip toliau.
SEO optimizacijos esmė
Taigi kam skirta ta optimizacija? Ogi tam, kad tinklalapis būtų pritaikomas paieškos sistemoms taip, kad paieškos laukelyje įrašius tam tikrą frazę ar raktažodį, ieškantysis būtų nukreipiamas į atitinkamus ieškomus puslapius. Be to, labai svarbu, kad tinklalapis būtų prie pirmųjų rezultatų, antraip jis tiesiog paskęs paieškoje ir jį rasti bus sudėtinga. Geriausia, kai tinklalapis pagal tam tikrus raktažodžius atsiduria Google TOP 10-uke: taip pritraukiama daugiau klientų ar partnerių, tiksliau – daugiausia lankytojų užklysta būtent į tuos tinklalapius, kurie yra pirmosiose Google paieškos pozicijose.
Kas teikia SEO paslaugas?
Svetainių optimizavimo paslaugas teikia internetinio marketingo specialistai, įvairios įmonės ir pavieniai asmenys, užsiimantys šia veika. Įsitikinti, kad SEO paslaugos yra profesionalios, padės įkelti darbų pavyzdžiai bei rezultatai. Jei tam tikras specialistas darbus atlieka kokybiškai, jis pateiks atliktų darbų portfolio bei pasiektų rezultatų Google paieškos sistemoje suvestines.
Kokie raktažodžiai tinkami?
Raktažodį/raktažodžius surasti padės Jūsų veiklos sfera: pavyzdžiui, jei gaminate/prekiaujate baldais, Jums tinkami raktažodžiai turėtų būti nauji baldai, kietieji baldai, miegamojo baldai, svetainės baldai ir panašiai. Pagrindinis tokio tinklalapio raktažodis – tiesiog žodis „baldai“. Beje, kuriant tinklalapius, dažniausiai puslapio esmę prašoma apibūdinti viena atitinkama fraze. Ši frazė ir bus tas raktas, per kurį vartotojai ras Jūsų tinklalapį. Taip pat kiekvieną atskirą tinklalapio puslapį reikia orientuoti į atskirą frazę – tokiu būdu pasieksite geresnių rezultatų. Jei raktažodis yra hostingas, pirmuosiuose rezultatuose atsiras tos svetainės, kurios ypač daug dėmesio skiria optimizavimui. Geresnis optimizavimas – didesnis pelnas: tai paprasta taisyklė, kurios laikytis turėtų kiekvienas tinklalapio savininkas. Beje, optimizacijai išleisti pinigai atsiperka su kaupu, nes svetainė po tinkamai atliktos optimizacijos pradeda nešti net kelis kartus didesnį pelną.
Kaip geriausia parinkti tinkamus raktažodžius?
Jei nežinote tinkamų raktažodžių ir Jūsų parduodamos prekės/teikiamos paslaugos yra ganėtinai abstrakčios, tiesiog mėginkite surasti frazes, kurių paieškoje interneto vartojai ieško dažniausiai. Reikėtų išsiaiškinti, ir kokia bus puslapio tikslinė auditorija. Raktažodžių identifikavimui galima naudoti ir specialų Google siūlomą įrankį – raktažodžių
Pabaigai – reikia domėtis
Norint tobulai įvaldyti SEO, reikia daug domėtis šios srities naujovėmis ir pokyčiais. Žinios atsiranda palaipsniui: juk nė vienas pradedantysis interneto naršytojas ir tinklalapių savininkas nežinojo, kad yra dedikuoti serveriai, hostingas, domenas, subdomenas ir panašūs dalykai. Kuo labiau domimasi, tuo didesnė tikimybė, kad tinklalapis taps populiarus ir pasieks aukštas pozicijas Google paieškoje.