Nauji vadovėliai naujoms mokymo programoms
Mokslas niekada nestovi vietoje. Mokymo inventorius taip pat laikui bėgant kinta, tad vadovėliai neišvengiamai ima reikalauti atnaujinimo. Nors mokymo programos kinta pakankamai retai, tačiau jos atnaujinimas yra būtinas. Būtent dėl šios priežasties naujų knygų įsigijimas yra ne prabanga, o privalomas žingsnis tobulėjimui.
Lietuvoje gausu mokyklų, kurios metai iš metų atnaujina savo mokymo programas naujų vadovėlių bei kitų pagalbinių priemonių pagalba. Nors kai kuriose pažangesnėse mokyklose mokiniai jau ima naudoti elektronines knygas, įprasti vadovėliai vis dar išlieka pagrindiniu informacinių žinių šaltiniu. Kinta tik jų turinys, pačios informacijos pateikimo būdai bei jos pobūdis. Visa tai įtakoja naujos mokymo programos, kurios siūlo daug pažangesnį bei įdomesnį mokslą. Sunku tuo patikėti? Ko gero, ne viskas, kas gerai skamba, yra netikra.
Informacijos pateikimas vien faktais nėra malonus ir gerai įsimenamas. Taip sunku susigaudyti bei atsiminti kiekvieną svarbią detalę. Tuo tarpu integruota ugdymo programa gali pasiūlyti kur kas daugiau. Tai ne vien nuobodus žinių įsisavinimas, tai pažinimą bei kūrybingumą skatinantis sprendimas, kurį galima įsigyti vaivorykste.eu internetiniame puslapyje. „Baltų lankų“ leidyklos vadovėlis pavadinimu „Vaivorykštė“ suteikia naują požiūrį į vaiką bei jo mokymosi procesą. Programa unikali savo turiniu, pavydžių gausa bei užduotimis, kurios yra glaudžiai susijusios su vaiko gyvenamąja aplinka bei jo patirtimi.
Vadovėlio turinys yra labai artimas vaikui, o struktūrizuotas kiekvienos pamokos planas – patogus ir itin daug laiko sutaupantis sprendimas mokytojui. Kiekvienos pradinės klasės vadovėlį sudaro 9 knygos, kuriose pateikiamas detalus kiekvieno mėnesio mokymosi planas, mokomųjų dalykų medžiaga bei kūrybinės užduotys. Šie vadovėliai yra pažangus švietimo sprendimas, sukurtas remiantis naujų ugdymo metodų pavyzdžiais užsienyje. Šiandienos pasaulis labai skiriasi nuo prieš kelis ar keliolika metų vyravusio gyvenimo, todėl mokslo srityje derėtų taikyti tik modernias ir šiuolaikiškas ugdymo priemones.
Metams bėgant keičiasi požiūris tiek į ugdymo, tiek į mokymosi svarbą. Dėl šios priežasties mokymo įstaigų programos yra nuolat tobulinamos bei atnaujinamos. Mokymasis senų programų pagrindu šiandien jau nebeefektyvus, todėl reikia ieškoti naujo ir daug efektyvesnio sprendimo, kuris mokytis padės daug efektyviau.