Kaip vairuoti slidžiame kelyje?
Vos tik iškritęs pirmasis šių metų sniegas automobilių vairuotojams priminė, jog laukia dideli žiemos iššūkiai. – juk pirmasis sniegas ar ledas sukausto gatves, vairuotojai dažnai būna išmušami iš vėžių. Specialistai teigia, jog pagrindinės problemos, kurios vairuotojus ištinka žiemą ir sumažina kelionės saugumą yra netinkamai paruoštas automobilis, saugaus greičio bei atstumo nesilaikymas ir, be abejonės, kitos transporto priemonės.
Svarbiausias vairuotojų darbas, kurį gali atlikti tiek autoservisai, tiek ir pats vairuotojas yra laiku pakeistos padangos. Tai slidžiame kelyje padės išvengti eismo įvykių. Šio darbo nereikėtų atidėlioti – padangas pasikeiskite likus šiek tiek laiko iki nustatytos datos, kadangi prie jų reikia priprasti. Be to, naujuosius retus rekomenduojama tik pasnigus ir atsiradus pirmajam ledui išbadyti uždaroje aikštelėje. Juk prie naujų padangų reikia priprasti, reikia suvokti, koks yra jų sukibimas. Žiemą jis pasikeičia, be to, pailgėja ir stabdymo kelias, todėl vairuotojams reikia įprasti pradėti stabdyti iš toliau, nes dėl prastesnio padangų sukibimo su danga automobiliui sustoti prireikia daugiau laiko.
Apšalus kelio dangoms vairuotojams labai dažnai koją pakiša įprotis važiuoti itin arti kitos transporto priemonės. Žiemą automobilio stabdymo kelias pailgėja bene dvigubai, todėl vairuotojai nuo kitų transporto priemonių turėtų laikytis atitinkamai didesnio atstumo. Puikus pasirinkimas – anksčiau galiojęs saugaus atstumo apskaičiavimas, kuris rekomenduoja važiavimo greitį padalinti iš dviejų ir būtent tokio atstumo laikytis nuo kitos transporto priemonės, pvz., jei mieste jūsų greitis 50 km/h, tai priekyje esantis automobilis turėtų būti ne mažiau nei už 25 m. Vis dėlto, nepaisant tokių rekomendacijų, vairuotojai, ypač mieste, nėra linkę laikytis saugaus atstumo nuo kitų transporto priemonių. Dėl šios priežasties autoservisai žiemos metu turi ganėtinai daug darbo…
Kai tik iškrinta pirmasis sniegas ir ledas sukausto kelius, vairuotojai turėtų nebeskubėti, pamiršti vasarinio vairavimo ypatumus ir neapgalvotai priimtus sprendimus, kurie vasarą dažnai pasiteisindavo. Žiemą nebeturėtų likti greito vairo pasukimo, staigaus stabdymo ar akceleratoriaus pedalo paspaudimo. Taip elgiantis automobilis tampa nebevaldomas ir dažnai neišvengiama susidūrimo.Važiuojant slidžiu arba apsnigtu keliu norint išvengti eismo įvykio būtina laikytis saugaus greičio. Jis turi būti toks, kad automobilis nepaslystų, kadangi jį suvaldyti tokiu atveju ne visada pavyksta net ir turint daug patirties.
Automobilio stabdymas esant slidiems keliams taip pat nemažai daliai vairuotojų yra sunkiai įveikiamas išbandymas. Specialistai atkreipia dėmesį į tai, jog stabdymas labai priklauso nuo to, ar automobilyje yra įmontuota ABS sistema, ar ne. Tas transporto priemones, kuriose nėra šios sistemos, reikia stabdyti trumpais staigiais stabdžio pedalo paspaudimais. Tokiu būdų ratai negalės užsiblokuoti. Tuose, dažniausiai naujesniuose, automobiliuose, kuriuose yra įmontuota ABS stabdymo sistema, prieš tai aprašytą procesą ji padaro už vairuotoją, todėl tokias transporto priemones reikia stabdyti vienu stipriu pedalo paspaudimu ir negalima jo daug kartų maigyti. Jei taip darysite, automobilio elektronika nesupras, kas vyksta. Jeigu slidžiame kelyje pamatoma kliūtis, geriau būtų ne staigiai stabdyti, o esant galimybei ją apvažiuoti. Vis dėlto, susidūrus su kliūtimi daugumą vairuotojų, kaip vienintelį sprendimą mato tik stabdymą, bet ne vairo pasukimą. O tai neretai sukelia eismo įvykį.